November 8, 2013

Random on Friday

1) Aku rasa aku dah gemok. Maka aku stress.

2) Pas bersalin aritu happy sebab i was only 2 kgs heavier than pre-pregnancy weight. Alasan nak sedapkan hati adalah larger boobs coz i'm breastfeeding. Skang dah tambah lagi 2kgs. Takde alasan dah. i'm at my heaviest point right now. Pregnant aritu tak kira lah. Aaaaa stress!

3) Aku tak boleh diet seperti tak makan nasik/makan salad everyday cam aku buat dulu-dulu sebab aku breastfeed. Tak makan nasi konfem production merudum. Nak gi gym memang susah la weh nanti sape nak amek anak?

4) Milk production tak lebat cam dedolu. Tapi aku pasrah dah sebab sejak Afif start makan ni, dia kurang menyusu. Around 9oz je sehari. Boleh kejar lagi lah walopon pam harini memang untuk esok. Nan hado stok.

5) Anak babysitter aku yg bernama Anum dah abes blaja. So dia duk umah tolong jaga bebudak and she's Afif's favorite. Petang masa amek dia, mesti tengah berkepit. Pernah aku datang, dia tido kat bilik Anum dengan Anum skali tido. Kalo hantar, nampak je Anum dia squeal with delight. Jealous la jugak sebab dia slalu squeal gitu kalo nampak aku je but at the same time i'm glad coz it means they're treating him right.

6) Skang memang penat lah layan dia. Dok umah asyik nak bertatih. Anum pon cakap "Afif ni asyik nak tatih jeee" Feveret dia adalah bertatih gi toilet pastu nak masuk bathtub. Hamboi kemain!

7) Dok atas katil, dah pandai nak turun sendiri. Bila turun tu aku kene lah jaga blakang, takot terlentang. Stakat ni 30% berjaya turun perfect tak jatuh. Selalunya memang jatuh. Cuba lagi!

8) Aku rasa cam hampeh je dressing aku skang. Lelagi jeans, skinny jeans, tops. My precious maxi dresses lama dah tak pakai sebab susah nak bf/mengepam. i need a wardrobe upgrade and buy colorful stuff. Maxi skirts..

9) The in-laws ajak gi Bangkok in two weeks. Family vacay oh yeah! And also SHOPPING!!

10) Semalam adalah hari aku meroyan sebab Google pasal vaccination and vaginal birth after ceasarean (VBAC). Selama ni aku ignorant pasal vaccination and thought of course we need it. Orang yang kononnya hipster je takmo vaccinate anak. Bila baca the risks of it, aku paranoidddd! Paranoid bila baca article ini. Pastu paranoid gak kalo aku takleh beranak normal pasni or tetiba kene uterus rupture. Paranoidddd!

11) Esok gi Afif punya 1-year checkup. Sebulan lambat but it's okay. Aku berdebor pasal MMR jab tu. i need to talk to some doctors before we go tomorrow.

12) Remember i told you about taking Depo Provera shot in early May? That's the only shot i took sebab decided tanak continue dah sebab takot susah nak pregnant balik. Lepas amek tu period aku datang 2 kali dengan heavy-nya. Pastu sampai skang tak period. Dah 5 bulan.  i'm not pregnant yet tapi aku stress sebab tak period. Occasionally sakit perot cam mild senggugut tapi tak period gak. Nyesal amek shot tu aritu.

13) Ikthiar makan evening primrose oil to help improve my menstrual cycle. Baru seminggu. Will let you know if it works.

Happy Friday!
*taken at lunch time. Can you believe this is my first ootd photo ever?*

Be First to Post Comment !
Post a Comment

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9