December 21, 2011

In 3 Days..

..we'll be hubby and wifey! InsyaAllah..

Can't say i'm totally ready. Things are all over the place!

Doorgift packing is mostly done. Mula-mula saya nakkkk sangat bagi telur rebus. i like the traditionality in that. Tapi bila memikirkan payah dan lecehnya merebus, saya lupakan saja. Cukup lah barang yang telah diberi. Plus, takyah susahkan sanak sedara merebus. Then last week, Wan telah menjadi drama queen dan cakap "Biar lah susah ke ape ke, aku nak bagi jugak telur rebus! Kalo ko tanak nanti aku merajuk!" Hamboiiii dah pandai blackmail saya. Mementang la birthday dia (the 90th!). Ade la telur rebus nanti gamaknyeee...

Gubah-menggubah hantaran diserahkan bulat-bulat kepada makcik-makcik saya. i'm the first cucu to get married on my mum's side. Maka nenek dan aunty-aunty sangat excited nak menggubah itu ini. Lantak la eh.. i bought the materials and i trust their creativity. *Ya Allah tolongggg la jangan old-fashioned sangat hantaranku nanti!*

Mini pelamin tempat berposing masa nikah nanti Mr. Chenta nak buat. i wanted to just rent tapi dia kata, "Buat apa sewa mahal-mahal? Pakai kejap je pon nak posing je. Dah la kita nikah kat masjid! Biar i buatkan.." Saya pon pasrah la membiarkan dia buatkan. So far dia dah siapkan mini stage. We'll look for kain for backdrop and fikirkan gubahan bunga. *Ya Allah tolongggg la cantik mini pelaminku nanti*

Baju nikah, baju reception dan segala aksesori dah diambil! Homaigoddddd.. When you have these things in your hands, rasa macam "This is it. It's really happening!" Saya agak tidak berpuas hati dengan baju reception. Thank God we have a back up plan.

Rumah masih tunggang langgang. Belum berkemas. Adik-adik saya demam. Kuranglah tenaga kerja. Haiyooo..

My DIY guestbook is still in progress. Ingatkan nak hantar bind macam masa buat thesis aritu. Sempat ke ye??

All in all, rasanya this is not only mine and Mr. Chenta's wedding. Everybody's touch is everywhere. Aku ikotkan aje lah. i realize this is not only my wedding, they also wanna be a big part of it. Cuma harapnya okay lah semua. Amin.
Be First to Post Comment !
Post a Comment

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9