September 18, 2009

Countdown to Raya...Yayyyyy!!

Today is Ramadhan 28.. only 2 days to Raya.. Yayy! Tapi aku rase Raya tahun ni tak la best sgt kan.. sebabnye adik sayang aku ituu baru saja eksiden.. takde maknenye lah aku nak beraya sakan.. kang dier rase mcm cacat pulak.. Ape2 pon preparation Raya tuuu mmg ade lah.. Contohnye…

1) 1)Baju Raya

Huhuhuhu… tak perlu la sesiapa jeles ngan aku sebab nye baju raya aku tahun ni ade 3 pasang je.. Biru, purplish and cokelat.. lepas la aku nak bertukar2 baju 3 hari.. hari2 yg lain tuu pakai je baju ape ade okee.. tapi aku tetap nak tergedik2 excited.. uhuhu..

2) 2)Kueh Raya

Tak macam tahun2 lepas, tahun ni aku tak buat kueh raye langsung.. Sebab nye aku sibok bekerja (kunun laa).. weekend pulak terbungkang di atas katil smpai tengah hari.. Segan ngan Wan aku (Wan = nenek saye okee) sebab nye dier berjaya membuat 5 (or was it 6??) jenis kueh.. sampai ade one day ni dier buat 3 jenis sekali.. humpf! To make up for that, aku pon membeli 4 jenis kueh.. hohoho..

3) 3)Langsir Raya

Yang ni awal2 aku dah beli.. untuk satu rumah aku beli kan.. Tapi semalam aku check mcm tak berjahit lagi je langsir tuu.. tak tau la Wan aku larat jahit ke tak.. aku tak berharap sgt.. tapi jgn pandang enteng ngan Wan oke.. sometimes she exceeds expectation..

4) 4)Duit Raya

Dah jugak aku tukar last week.. nak tukar kat KLCC jgn harap la kan.. berdoyon-doyon org beratur kat segala macam bank kat KLCC ni.. aku tukar di RHB Giant Melawati oke.. 5 minit dah dapat..

5) 5)Destinasi Raya??

Cukup la aku mengatakan bahawasanya daripada kecik smpai besar aku tak pernah Raya luar KL. Mak bapak aku membesar kat KL, datok nenek aku dok KL, aku pon lahir n membesar kat KL.. so you get the picture.. kadang2 tu Raya ke-2 dah kuar tgk wayang.. Jalanraya kat KL ni mmg kosong dan sunyi sepi la time Raya.. kalo nak berbaring di tengah jalan pon dialu-alukan.. humpf!

Ini je lah preparation Raya.. ala kadar je.. tak lah sakan ala-ala mak datin.. huhu.. Open house? Aku tak penah buat.. kalo ade rezeki boleh la buat tahun ni.. insyaAllah..

Be First to Post Comment !
Post a Comment

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9